Ένας από τους κλάδους που δοκιμάζονται έντονα την περίοδο της πανδημικής κρίσης είναι η εστίαση. Μια αγορά που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή δράσης του τουρισμού, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο κι η οποία καταγράφει έντονη δραστηριότητα γενικότερα το χώρο της οικονομίας, με χιλιάδες σημεία ανά την Ελλάδα όπως και απασχολούμενους.
Ως τομέας απορροφά σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια, ενώ λόγω ενεργοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ, αναμένεται να πολλαπλασιάσει την επενδυτική του δυναμική. Εξάλλου, όντας δεμένος άρρηκτά με το άρμα του τουρισμού δεν θα μπορούσε παρά να καταγράψει και τα επόμενα χρόνια υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Ως αγορά, η εστίαση είναι μοιρασμένη μεταξύ μικρών και μικρομεσαίων εταιρειών και ισχυρών αλυσίδων, προσφέροντας επενδυτικές ευκαιρίες για κάθε ενδιαφερόμενο, είτε να δοκιμάσει τις ιδέες του σε έναν νέο για τον ίδιο κλάδο, είτε να επεκτείνει την παρουσία του έχοντας ήδη «εξοικειωθεί» με τη δραστηριότητα.
Ανεξάρτητα, ωστόσο, με το είδος της εστίασης (εστιατόριο, μπαρ, κέντρο ψυχαγωγίας, catering κ.α.), το concept που υποστηρίζει, τα προς επένδυση ή τα υπενδεδυμένα κεφάλαια, όπως και τον κεφαλαιούχο (μικρό, μικρομεσαίο ή ισχυρό), ανεξάρτητα από τις ιδιαιτερότητες του κάθε εγχειρήματος και τη διαφοροποίησή του από τον ανταγωνισμό, όλες οι προσπάθειες στο χώρο της εστίασης έχουν, ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, θα έπρεπε να έχουν έναν κοινό παρονομαστή, που δεν είναι άλλος από την ασφάλιση.
Στο σύγχρονο επιχειρείν, που οι απαιτήσεις είναι πολλές, που ο ανταγωνισμός καταγράφεται εξαντλητικός, που τα αναλαμβανόμενα ρίσκα είναι υψηλά, κάθε επιχειρηματίας δεν πρέπει να ανησυχεί για ένα και μοναδικό ζήτημα: Για το ρίσκο του εγχειρήματός του σε περίπτωση ενός ακραίου γεγονότος, μιας έκτακτης μη προβλεπόμενης συνθήκης, ενός συμβάντος που δεν προκαλείται από την αγορά, αλλά από… ανωτέρα βία.
Για ανάλογα ζητήματα, εξάλλου, προσφέρονται τα ασφαλιστικά καλύμματα, που αν και στην Ευρώπη και γενικότερα στις ανεπτυγμένες οικονομίες είναι πλήρως καθιερωμένα, στην Ελλάδα σημαντικό μέρος του επιχειρηματικού κόσμου δείχνει να μην έχει αντιληφθεί τη σπουδαιότητά τους.
Αυτός είναι κι ο λόγος για τον οποίο το τρέχον τεύχος του Broker’s Time επικεντρώνεται στην αγορά της εστίασης, στο πώς και το γιατί πρέπει να είναι ασφαλισμένη κάθε επιχείρηση του κλάδου, στο γιατί συμφέρει τις εταιρείες η ασφάλισή τους και, κυρίως, το πόσο κοστίζει όχι η σχετική κάλυψη, αλλά η μη κάλυψή τους. Το ζητούμενο για κάθε επιχειρηματική δράση δεν είναι το γιατί πρέπει να είναι ασφαλισμένη, αλλά το γιατί δεν πρέπει να είναι ανασφάλιστη. Αν λοιπόν επιθυμείτε να λάβετε απαντήσεις σε αυτό το τόσο κομβικό ερώτημα δεν έχετε παρά να διαβάστε τις σελίδες που ακολουθούν…
Καλή ανάγνωση!