Άρθρο της κ. Άννυς Τρύφων, που δημοσιεύτηκε στο Broker’s Time 53*
*Η κ. Τρύφων είναι Διευθύνουσα Σύμβουλος της ERB Ασφαλιστικές Υπηρεσίες ΑΕΜΑ
Οι ξενοδοχειακές μονάδες είναι επιχειρήσεις που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη σημαντική ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, δημιουργώντας, συνολικά ως κλάδος, αξία για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας,
Απευθύνονται σε ένα ευρύ πελατολόγιο, διαφόρων ηλικιών, οικονομικής κατάστασης και απαιτήσεων, και για αυτό είναι σημαντικό να βρίσκονται ανά πάσα στιγμή σε θέση να ανταποκριθούν και να διαχειριστούν αποτελεσματικά οποιοδήποτε απρόοπτο.
Εξίσου σημαντικό όμως είναι να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην προστασία της ίδιας της επιχειρηματικής τους λειτουργικότητας και να θωρακίζονται απέναντι σε κινδύνους που μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρά εμπόδια στην ομαλή λειτουργία τους.
Ποια όμως είναι τα είδη της ασφαλιστικής κάλυψης που χρειάζεται συνήθως μια ξενοδοχειακή μονάδα; Σίγουρα η ασφάλιση περιουσίας και απώλειας κερδών, η ασφάλιση πιστώσεων, η ασφάλιση απέναντι σε κυβερνοεπιθέσεις και η ομαδική ασφάλιση.
Είναι σαφές ότι η ασφάλιση περιουσίας και απώλειας κερδών του ξενοδοχείου είναι πάντα αναγκαία και επίκαιρη, προκειμένου να καλυφθούν ζημίες ως συνέπεια καταστροφικών συμβάντων (φωτιά, σεισμός, ακραία καιρικά φαινόμενα). Η κάλυψη όλου του εύρους των κινδύνων στις οποίες είναι εκτεθειμένη η επιχείρηση, περιλαμβανομένων και των περιουσιακών στοιχείων, των ευθυνών, του εξοπλισμού, των προϊόντων και γενικότερα των απαιτήσεων του χώρου, είναι μια ευθύνη που πρέπει να αναλαμβάνουν όλοι οι ιδιοκτήτες ώστε να εξασφαλίζουν την έγκαιρη και πλήρη αποκατάσταση πιθανών ζημιών και την άμεση επιστροφή στη λειτουργία της επιχείρησης.
Όσον αφορά την ασφάλιση απέναντι στον κυβερνοκίνδυνο, αυτή σχετίζεται κυρίως με την προστασία των πληροφοριακών συστημάτων και των προσωπικών δεδομένων των πελατών.
Ένα ενδεικτικό παράδειγμα για την αναγκαιότητα αυτής της κάλυψης είναι μια πρόσφατη μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας EDC, που μελέτησε 300 ξενοδοχεία στην Αγγλία (Νοέμβριος 2017) και ανέφερε ότι το 67% θεωρεί τον κλάδο ως τον πλέον τρωτό σε πιθανές παραβιάσεις ψηφιακών συστημάτων, καθώς επεξεργάζεται, και σε πολλές περιπτώσεις αποθηκεύει μακροπρόθεσμα, έναν πολύ μεγάλο όγκο προσωπικών πληροφοριών και οικονομικών συναλλαγών.
Με την ασφάλιση ενάντια στον κυβερνοκίνδυνο επιτυγχάνεται η προστασία της ξενοδοχειακής επιχείρησης και του ιδιοκτήτη, καθώς εξασφαλίζεται αποζημίωση για τυχόν απαιτήσεις των πελατών σε περίπτωση διαρροής δεδομένων, απώλειας κερδών του ξενοδοχείου, ενώ συγχρόνως χρηματοδοτείται και η αποκατάσταση της ζημιάς.
Αντίστοιχα, ο σχεδιασμός προγραμμάτων ομαδικής ασφάλισης για τους εργαζομένους μιας ξενοδοχειακής μονάδας αποτελεί ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα, καθιστά την επιχείρηση ελκυστική στην προσέλκυση του κατάλληλου εργατικού δυναμικού και συνάμα ανταγωνιστική προς αντίστοιχες επιχειρήσεις.
Τέλος, η ασφάλιση πιστώσεων δίνει στον επιχειρηματία τη δυνατότητα ανάπτυξης των πωλήσεων σε υγιέστερο πελατολόγιο, ενισχύει τη ρευστότητα και την αξιοπιστία σε περίπτωση επισφάλειας, μειώνει το κόστος διαχείρισης του πιστωτικού κινδύνου και απαλλάσσει από το βάρος και το κόστος διεκδίκησης των απαιτήσεων.
Συμπερασματικά, είναι σημαντικό να αντιληφθούν οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον ξενοδοχειακό κλάδο ότι ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στα μέτρα της επιχείρησής τους και σύμφωνα με τις ανάγκες τους προσφέρει ουσιαστική και αποτελεσματική προστασία απέναντι σε κάθε απρόοπτο.
Στην ERB Ασφαλιστικές Υπηρεσίες ΑΕΜΑ, η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών μας και η μακρόχρονη εμπειρία μας μάς επιτρέπουν να δημιουργούμε τις πιο κατάλληλες και συμφέρουσες προτάσεις ασφάλισης για κάθε ενδεχόμενο.