Το 2021 οδεύει προς το τέλος του! Τα συναισθήματά μας για το έτος που κλείνει είναι ανάμεικτα. Σίγουρα ήταν μια χρονιά καλύτερη από το 2020 ωστόσο το πέπλο του ιού εξακολουθεί και βρίσκεται από πάνω μας και επισκιάζει την καλή μας διάθεση. Άνθρωποι δυστυχώς εξακολουθούν να χάνονται και όλοι πλέον έχουμε εξοικειωθεί να καταγράφουμε καθημερινά τους νοσήσαντες, τους νοσηλευόμενους αλλά και αυτούς που έχασαν τη μάχη.
Κάπου εδώ κοντά ξεκίνησαν και οι τρίτες δόσεις εμβολίων, και με σχετική βεβαιότητα καταλαβαίνουμε ότι θα ακολουθήσουν και αρκετές δόσεις ακόμα. Κάπου εδώ επιλέχθηκε μια πολιτικά κοστοβόρα λύση πίεσης- προστίμου σε ανθρώπους που από φόβο ή από άποψη επέλεγαν να μην εμβολιαστούν και με σχετική βεβαιότητα καταλαβαίνουμε ότι η πίεση θα αυξηθεί. Ποια είναι η σωστή λύση απέναντι σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση που στραγγαλίζει οικονομικά, κοινωνικά και ψυχικά τη ζωή μας; Ποιoς μπορεί με σιγουριά να απαντήσει;
Στον αντίποδα των αρνητικών νέων βλέπουμε με πείσμα τα μακροοικονομικά της χώρας μας να βελτιώνονται σημαντικά. Το 3ο τρίμηνο του 2021 η Ελλάδα έχει τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση του ΑΕΠ στην Ευρωζώνη (+13,4%) και οι προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκτιμούν ισχυρή ανάπτυξη 7,1% για το 2021 και 5,2% για το 2022. Παράλληλα ένα σχέδιο διευκολυντικής δημοσιονομικής και νομισματικής πολίτικής σε συνδυασμό με την ώθηση από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας εγγυώνται την διατήρηση αυτής της δυναμικής για τα επόμενα χρόνια. Πως όμως τα νούμερα αυτά επιδρούν στην πραγματική οικονομία, στην κατανάλωση και στην δραστηριότητα των εμπορικών επιχειρήσεων;
Το τρέχον Broker’s Time μελετά τα νέα δεδομένα που αφορούν την επιχειρηματική δραστηριότητα των εμπορικών καταστημάτων, αντιλαμβάνεται τις αλλαγές στον τρόπο διάθεσης των προϊόντων αλλά και τις νέες τάσεις στις καταναλωτικές επιθυμίες των ανθρώπων. Εξετάζει τη σημαντική επιρροή της τεχνολογίας και ανιχνεύει την προσαρμογή της ασφαλιστικής βιομηχανίας στους κινδύνους όπως διαμορφώνονται.
Η αγορά ανακάμπτει, όμως είναι διαφορετική από το πρόσφατο παρελθόν. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ισχυροποιήθηκε σημαντικά και οι κίνδυνοι αλλάζουν. Οδεύουμε σε μια νέα κατάσταση Επαυξημένης Πραγματικότητας που θα επιτρέπει στον καταναλωτή να περιηγείται μέσω διαδικτύου στις εμπορικές επιχειρήσεις και να δοκιμάζει σε ρεαλιστική απεικόνιση τα προϊόντα τους.
Οι ασφαλιστικές καλύψεις που απαιτούνται ως προτεραιότητα έχουν να κάνουν με την ψηφιακή παρουσία των επιχειρήσεων, την κυβερνοασφάλεια, τη διασφάλιση των ψηφιακών συναλλαγών, τη μεταφορά και διανομή των προϊόντων, την αστοχία των υλικών και την απώλεια εσόδων συνέπεια διακοπής εργασιών. O κόσμος ψηφιοποιείται ταχύτατα, συστήματα Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR) το Metaverse αλλά και τα NFTs θα μας οδηγήσουν τα επόμενα χρόνια σε μια υβριδική καθημερινότητα με διαφορετικά χαρακτηριστικά αναγκών ασφάλισης.
Βιώνουμε μια περίοδο συγκλονιστικών αλλαγών, ίσως κάποιοι να την υποτιμούν ή να μην την αντιλαμβάνονται, ωστόσο η ταχύτητά μας στην προσαρμογή των νέων δεδομένων θα είναι τελικώς ο αυστηρότερος κριτής μας.
Σημείωση: Αναζητήστε το ακριβότερο έως σήμερα NFTs που πουλήθηκε έναντι 69,3εκ. $ μέσω του οίκου δημοπρασιών Christies. (Beeple’s Everydays – The first 5000 days, του Mike Winkelmann)