• Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
Saturday, January 23, 2021
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Broker's Time
  • Αρχική
  • Επιχειρείν
  • Φαρμακοβιομηχανία
  • Ναυτασφαλίσεις
  • Ασφάλιση Ξενοδοχείων
  • Cyber Insurance
  • Covid-19
  • Περιοδικό
    • All
    • Cyber Insurance
    • Απόψεις
    • Ασφάλειες
    • Ασφάλιση Ξενοδοχείων
    • Γενικές Ασφαλίσεις
    • Επιχειρείν
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    Ζαφειρίου

    Γ. Ζαφειρίου: Η εξωστρέφεια μοχλός ανάπτυξης για την COMERGON

    Αλ. Σαρρηγεωργίου

    Ανθεκτική η ασφαλιστική αγορά στην κρίση του κορωνοϊού

    man-railway

    Πότε θα ισορροπήσουν οι ασφαλίσεις πιστώσεων

    Covid-19

    Πώς η πανδημία επηρέασε την ελληνική αγορά

    coronavirus-news-on-screen

    Ο κορωνοϊός αλλάζει τις ανάγκες ασφάλισης στην υγεία

    kaitlyn-baker-vZJdYl5JVXY-unsplash

    Το Cyber Insurance στην εποχή της πανδημίας

    Trending Tags

    • Broker's Time 60
    • Broker's Time 59
    • Broker’s Time 58
    • Broker’s Time 57
    • Broker's Time 56
    • Broker's Time 55
    • Broker's Time 54
    • Broker's Time 53
    • Broker's Time 52
    • Broker's Time 51
    • Broker's Time 50
    • Broker's Time 49
    • Broker's Time 48
    • Broker's Time 47
    • Broker's Time 46
    • Broker's Time 45
    • Broker's Time 44
    • Broker's Time 43
    • Broker’s Time 61
    • Broker’s Time 60
    • Broker’s Time 59
    • Broker’s Time 58
    • Broker’s Time 57
    • Broker’s Time 56
    • Broker’s Time 55
  • Αρχική
  • Επιχειρείν
  • Φαρμακοβιομηχανία
  • Ναυτασφαλίσεις
  • Ασφάλιση Ξενοδοχείων
  • Cyber Insurance
  • Covid-19
  • Περιοδικό
    • All
    • Cyber Insurance
    • Απόψεις
    • Ασφάλειες
    • Ασφάλιση Ξενοδοχείων
    • Γενικές Ασφαλίσεις
    • Επιχειρείν
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    Ζαφειρίου

    Γ. Ζαφειρίου: Η εξωστρέφεια μοχλός ανάπτυξης για την COMERGON

    Αλ. Σαρρηγεωργίου

    Ανθεκτική η ασφαλιστική αγορά στην κρίση του κορωνοϊού

    man-railway

    Πότε θα ισορροπήσουν οι ασφαλίσεις πιστώσεων

    Covid-19

    Πώς η πανδημία επηρέασε την ελληνική αγορά

    coronavirus-news-on-screen

    Ο κορωνοϊός αλλάζει τις ανάγκες ασφάλισης στην υγεία

    kaitlyn-baker-vZJdYl5JVXY-unsplash

    Το Cyber Insurance στην εποχή της πανδημίας

    Trending Tags

    • Broker's Time 60
    • Broker's Time 59
    • Broker’s Time 58
    • Broker’s Time 57
    • Broker's Time 56
    • Broker's Time 55
    • Broker's Time 54
    • Broker's Time 53
    • Broker's Time 52
    • Broker's Time 51
    • Broker's Time 50
    • Broker's Time 49
    • Broker's Time 48
    • Broker's Time 47
    • Broker's Time 46
    • Broker's Time 45
    • Broker's Time 44
    • Broker's Time 43
    • Broker’s Time 61
    • Broker’s Time 60
    • Broker’s Time 59
    • Broker’s Time 58
    • Broker’s Time 57
    • Broker’s Time 56
    • Broker’s Time 55
No Result
View All Result
Broker's Time
No Result
View All Result
Home Broker’s Time 63

Η αξιοποίηση των big data στην «υπηρεσία» του ασφαλιστικού κλάδου

by Σωτήριος Μπερσίμης
December 28, 2020
in Broker’s Time 63, Άρθρα Broker's Time
0
big data
Share on FacebookShare on LinkedIn

Σήμερα ο όγκος των δεδομένων, που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες του ασφαλιστικού κλάδου, αυξάνεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς εξαιτίας κυρίως, του μετασχηματισμού του τρόπου με τον οποίο επικοινωνούν με τους πελάτες. Ο όγκος των δεδομένων που έχουν στη διάθεσή τους οι επιχειρήσεις τόσο από εσωτερικά πληροφοριακά συστήματα όσο και εξωτερικά κανάλια, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.α., οδήγησε στη δημιουργία γιγάντιων «δεξαμενών» δεδομένων, των Big Data. Η ανάληψη στρατηγικών αποφάσεων με αξιοποίηση δομημένων, αλλά και αδόμητων πηγών δεδομένων, προερχόμενων από παραδοσιακές ή μη πηγές ,σε πραγματικό χρόνο, αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση της εποχής μας στον επιχειρηματικό και όχι μόνον τομέα, γιατί προσδίδει τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα και συμβάλλει στην ανάπτυξη ενός ανταγωνιστικού και καινοτόμου εταιρικού μοντέλου.

Το εξελισσόμενο ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον, δημιουργεί διαρκώς νέες προκλήσεις. Οι προκλήσεις αυτές, όπως η αποτελεσματική διαχείριση κινδύνων και η ανίχνευση της απάτης, ο σχεδιασμός εξατομικευμένων ασφαλιστικών προϊόντων, η απόκτηση νέων και η διατήρηση των υπαρχόντων πελατών, η ενίσχυση των πωλήσεων, κ.α. είναι βέλτιστα αντιμετωπίσιμες μόνο εάν οι αποφάσεις στηρίζονται στην εμπεριστατωμένη γνώση που προκύπτει μέσα από την σε βάθος ανάλυση των big data. Η ύπαρξη των Big Data και η αξιοποίησή τους για τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Η αξιοποίηση των διαθέσιμων δεδομένων και η εξαγωγή γνώσης από αυτά, απαιτεί ιδιαίτερη τεχνογνωσία λόγω της πολυπλοκότητας και της ποικιλίας τους, καθώς οι παραδοσιακές μέθοδοι επεξεργασίας και ανάλυσης δεν επαρκούν για την ανάδειξη της εμπεριεχόμενης γνώσης. Για την αξιοποίηση των big data σήμερα απαιτείται εξειδικευμένη τεχνογνωσία στην αναλυτική των δεδομένων (data analytics) και στην στατιστική μηχανική μάθηση (statistical machine learning). Παράλληλα, για την αξιοποίηση των big data απαιτούνται υποδομές, όπως κατάλληλο λογισμικό. Λογισμικό διαχείρισης, επεξεργασίας και ανάλυσης δεδομένων, φιλικό προς τον επιχειρησιακό χρήστη και παράλληλα ευέλικτο στην ενσωμάτωσή του στο ευρύτερο συστημικό περιβάλλον του εκάστοτε οργανισμού. Οι λειτουργίες του ασφαλιστικού κλάδου, όπου η σε βάθος ανάλυση των δεδομένων δημιουργεί συγκριτικό πλεονέκτημα, είναι πάρα πολλές.

Η αξιοποίηση των Big data analytics ως εργαλείο απόκτησης νέων πελατών

Τα περισσότερα ασφαλιστικά προϊόντα είναι τυποποιημένα και δεν διαφέρουν ιδιαίτερα από εταιρεία σε εταιρεία. Διαθέτοντας παρόμοια προϊόντα, είναι πρόκληση για τις εταιρείες του κλάδου να μπορέσουν να αναπτύξουν στρατηγικές προσέλκυσης νέων πελατών με ταυτόχρονη διατήρηση των υπαρχόντων. Η αποτελεσματική διαχείριση της συγκεκριμένης πρόκλησης μπορεί να επιτευχθεί με την αξιοποίηση των big data, με χρήση της αναλυτικής των δεδομένων και της στατιστικής μηχανικής μάθησης, Broker s Time BROKER’S TIME 18 η οποία αποκαλύπτει τα κρίσιμα στοιχεία ενός στρατηγικού σχεδίου στους έμπειρους managers. Δεδομένα από πολλαπλές πηγές, όπως αρχεία των εταιρειών, χαρακτηριστικά πελατών, στοιχεία από έρευνες, δεδομένα από κοινωνικά δίκτυα, δεδομένα σε χαρτί, εικόνες, κ.α. αναλύονται συνδυαστικά και δημιουργούν προφίλ πελατών και μοντέλα συμπεριφορών. Τα παραγόμενα μοντέλα μετασχηματίζουν τα δεδομένα σε γνώση, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη στρατηγικών, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την βέλτιστη τοποθέτηση των διαθέσιμων πόρων, συμβάλλοντας στη μεγιστοποίηση του ROI, στην ανάπτυξη βέλτιστων πρακτικών marketing, κ.α. Τα αναφερόμενα δεν αποτελούν «θεωρητική» άποψη, αφού στοιχειοθετούνται, μεταξύ των άλλων, από δημοσιευμένη μελέτη της McKinsey, από την οποία προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις που λαμβάνουν αποφάσεις βασιζόμενες στην εντατική αξιοποίηση των δεδομένων πελατών είναι: 23 φορές πιο πιθανό να αποκτήσουν πελάτες, 6 φορές πιο πιθανό να διατηρήσουν τους πελάτες τους, 19 φορές πιο πιθανό να είναι επικερδείς σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους, που δεν χρησιμοποιούν αντίστοιχα εργαλεία.

Η αξιοποίηση των Big data analytics ως εργαλείο για το σχεδιασμό προϊόντων και υπηρεσιών

Σήμερα περισσότερο από ποτέ τα προϊόντα και οι υπηρεσίες χρειάζεται να είναι σχεδιασμένα, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πελατών και να τους ικανοποιούν. Η χρήση της αναλυτικής των δεδομένων και της μηχανικής μάθησης εντοπίζει μοτίβα συμπεριφορών, στοιχεία ικανοποίησης ή δυσαρέσκειας από τη χρήση υπηρεσιών, προτεραιοποιεί τις ανάγκες και τις προσδοκίες, ενώ δημιουργεί μοντέλα συμπεριφορών σε συνάρτηση με το προφίλ των πελατών. Με αυτόν τον τρόπο η γνώση που αναδύεται βοηθά τα στελέχη, που ασχολούνται με το σχεδιασμό προϊόντων και υπηρεσιών, να δημιουργούν και να βελτιώνουν ή να τροποποιούν προϊόντα και υπηρεσίες, για να είναι πιο κοντά στις προσδοκίες του πελάτη. Επιπλέον, η γνώση αυτή βοηθά στην καλύτερη τμηματοποίηση της αγοράς και στο σχεδιασμό εξειδικευμένων προϊόντων ή ακόμη και στην ανίχνευση μελλοντικών τάσεων της ζήτησης προϊόντων και υπηρεσιών.

Big data analytics – ένας πυλώνας καινοτομίας και ανάπτυξης

Επιπλέον, η αξιοποίηση των Big data analytics, δημιουργεί καινοτομία και συγκριτικό πλεονέκτημα σε όλο το φάσμα των λειτουργιών του ασφαλιστικού κλάδου, όπως είναι το underwriting, η ανάπτυξη δυνατότητας δυναμικής τιμολόγησης (dynamic pricing), η βελτιστοποίηση της διαδικασίας διαχείρισης απαιτήσεων (claims management), η μέτρηση της αξίας των πελατών (customer value management), ο εντοπισμός και η αποτροπή της ασφαλιστικής απάτης και σπατάλης (fraud detection), κ.ά. Διεθνείς ασφαλιστικοί κολοσσοί έχουν αντιληφθεί την αξία των Big Data, έχουν διερευνήσει τους τρόπους βέλτιστης αξιοποίησής τους και έχουν προχωρήσει στην εφαρμογή αυτών. Στη χώρα μας οι λύσεις που έχουν αναπτυχθεί βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και συνεπώς υπάρχει πολύς χώρος για καινοτομία στο άμεσο και απώτερο μέλλον.

Tags: Broker's Time 63
Σωτήριος Μπερσίμης

Σωτήριος Μπερσίμης

Ο Σωτήριος Μπερσίμης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης, Πανεπιστημίου Πειραιώς

Next Post
Μαζί για την Κοινωνία

Διττή όψη

  1. Broker’s Time 60
  2. Broker’s Time 59
  3. Broker’s Time 58
  4. Broker’s Time 57
  5. Broker’s Time 56
  6. Broker’s Time 55
  7. Broker’s Time 54
  8. Broker’s Time 53
  9. Broker’s Time 52
  10. Broker’s Time 51
  11. Broker’s Time 50
  12. Broker’s Time 49
  13. Broker’s Time 48
  14. Broker’s Time 47
  15. Broker’s Time 46
  16. Broker’s Time 45
  17. Broker’s Time 44
  18. Broker’s Time 43

Δημοφιλή Νέα

  • …Ακόμη και σήμερα είσαι δίπλα μας

    …Ακόμη και σήμερα είσαι δίπλα μας

    22 shares
    Share 9 Tweet 6
  • Μια φωτεινή μοναδική προσωπικότητα

    7 shares
    Share 3 Tweet 2
  • Διττή όψη

    6 shares
    Share 2 Tweet 2
  • Ταχύτατη προσαρμογή στον ψηφιακό μετασχηματισμό

    4 shares
    Share 2 Tweet 1
  • Ο τριπλός ρόλος του Μεσίτη Ασφαλίσεων στις ενεργειακές επενδύσεις

    5 shares
    Share 2 Tweet 1
Broker's Time

© 2019 Broker's Time Ιδιοκτησία ΣΕΜΑ

Επικοινωνία

  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Social Media

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Φαρμακοβιομηχανία
  • Ασφάλιση Ξενοδοχείων
  • Cyber Insurance
  • Μεγάλοι Κλινδυνοι
  • Ναυτασφαλίσεις
  • Γενικές Ασφαλίσεις
  • Αυτοκίνητο
  • Περιουσία
  • Υγεία

© 2019 Broker's Time Ιδιοκτησία ΣΕΜΑ

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

*By registering into our website, you agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.
All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Xρησιμοποιoύμε cookies για την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Πολιτική Ιδιωτικότητας & Cookies.