• Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
Tuesday, May 20, 2025
No Result
View All Result
NEWSLETTER
Broker's Time
  • Επιχειρείν
  • Φαρμακοβιομηχανία
  • Ναυτασφαλίσεις
  • Ασφάλιση Ξενοδοχείων
  • Cyber Insurance
  • Logistics
  • Covid-19
  • Περιοδικό
    • All
    • Cyber Insurance
    • Απόψεις
    • Ασφάλειες
    • Ασφάλιση Ξενοδοχείων
    • Γενικές Ασφαλίσεις
    • Επιχειρείν
    • Σύνταξη
    • Υγεία

    ΝΝ Hellas: Πάνω από 40 χρόνια καινοτομίας και αξιοπιστίας

    Τα πεδία βελτίωσης των σχέσεων συνεργασίας ασφαλιστικών εταιρειών & ιδιωτικών θεραπευτηρίων

    Τα πεδία βελτίωσης των σχέσεων συνεργασίας ασφαλιστικών εταιρειών & ιδιωτικών θεραπευτηρίων

    Ο διττός ρόλος του μεσίτη ασφαλίσεων στον κλάδο υγείας

    Ο διττός ρόλος του μεσίτη ασφαλίσεων στον κλάδο υγείας

    Το μέλλον της ιδιωτικής ασφάλισης μέσα από τα προϊόντα υγείας

    Το μέλλον της ιδιωτικής ασφάλισης μέσα από τα προϊόντα υγείας

    Η δοκιμασία της πανδημίας αλλάζει και την ασφάλιση υγείας

    Η δοκιμασία της πανδημίας αλλάζει και την ασφάλιση υγείας

    H αξία της πρόληψης μέσα από τα check-up

    H αξία της πρόληψης μέσα από τα check-up

    Trending Tags

    • Broker’s Time 78
    • Broker’s Time 77
    • Broker’s Time 76
    • Broker’s Time 75
    • Broker’s Time 74
    • Broker’s Time 73
    • Broker’s Time 72
    • Broker’s Time 71
    • Broker's Time 70
    • Broker's Time 69
    • Broker’s Time 68
    • Broker’s Time 67
    • Broker’s Time 64
    • Broker’s Time 63
    • Broker’s Time 61
    • Broker’s Time 60
    • Broker’s Time 59
    • Broker’s Time 58
    • Broker’s Time 57
    • Broker’s Time 56
  • Επιχειρείν
  • Φαρμακοβιομηχανία
  • Ναυτασφαλίσεις
  • Ασφάλιση Ξενοδοχείων
  • Cyber Insurance
  • Logistics
  • Covid-19
  • Περιοδικό
    • All
    • Cyber Insurance
    • Απόψεις
    • Ασφάλειες
    • Ασφάλιση Ξενοδοχείων
    • Γενικές Ασφαλίσεις
    • Επιχειρείν
    • Σύνταξη
    • Υγεία

    ΝΝ Hellas: Πάνω από 40 χρόνια καινοτομίας και αξιοπιστίας

    Τα πεδία βελτίωσης των σχέσεων συνεργασίας ασφαλιστικών εταιρειών & ιδιωτικών θεραπευτηρίων

    Τα πεδία βελτίωσης των σχέσεων συνεργασίας ασφαλιστικών εταιρειών & ιδιωτικών θεραπευτηρίων

    Ο διττός ρόλος του μεσίτη ασφαλίσεων στον κλάδο υγείας

    Ο διττός ρόλος του μεσίτη ασφαλίσεων στον κλάδο υγείας

    Το μέλλον της ιδιωτικής ασφάλισης μέσα από τα προϊόντα υγείας

    Το μέλλον της ιδιωτικής ασφάλισης μέσα από τα προϊόντα υγείας

    Η δοκιμασία της πανδημίας αλλάζει και την ασφάλιση υγείας

    Η δοκιμασία της πανδημίας αλλάζει και την ασφάλιση υγείας

    H αξία της πρόληψης μέσα από τα check-up

    H αξία της πρόληψης μέσα από τα check-up

    Trending Tags

    • Broker’s Time 78
    • Broker’s Time 77
    • Broker’s Time 76
    • Broker’s Time 75
    • Broker’s Time 74
    • Broker’s Time 73
    • Broker’s Time 72
    • Broker’s Time 71
    • Broker's Time 70
    • Broker's Time 69
    • Broker’s Time 68
    • Broker’s Time 67
    • Broker’s Time 64
    • Broker’s Time 63
    • Broker’s Time 61
    • Broker’s Time 60
    • Broker’s Time 59
    • Broker’s Time 58
    • Broker’s Time 57
    • Broker’s Time 56
No Result
View All Result
Broker's Time
No Result
View All Result
Home Broker's Time 55

Περί ασφαλιστικής συνείδησης ο λόγος

by Broker's Time Editorial Team
May 12, 2020
in Broker's Time 55, Άρθρα Broker's Time
0
Share on FacebookShare on LinkedIn

Άρθρο του κ. Πλάτωνα Τσούλου, που δημοσιεύτηκε στο Broker’s Time 55*

*Ο κ. Τσούλος είναι Σύμβουλος Επικοινωνίας του ΣΕΜΑ

Η κατάρτιση ενός άτυπου «οδικού χάρτη» για τον ακριβή προσδιορισμό των βημάτων που θα πρέπει να ακολουθήσει η ασφαλιστική αγορά ώστε να προσεγγίσει ουσιαστικότερα τον Έλληνα πολίτη-καταναλωτή αποτελεί μία δύσκολη άσκηση.

Τα εναλλακτικά μονοπάτια φαίνονται πολλά, παρά το γεγονός ότι η απόσταση που χωρίζει τον κλάδο από την κοινωνία φαντάζει μικρή. Η ιδιωτική ασφάλιση, αν και καταγράφει υψηλή διείσδυση στα νοικοκυριά, έχει ανάγκη από μια ισχυρότερη ώθηση, ώστε να «φύγει μπροστά», διαδραματίζοντας κεντρικότερο ρόλο στην αντιμετώπιση καίριων κοινωνικών και οικονομικών ζητημάτων που ταλανίζουν επί δεκαετίες τη χώρα.

Ο επηρεασμός της μάζας δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση. Πέραν του ότι απαιτεί «έξυπνο» σχεδιασμό, όπως και μακροπρόθεσμη στρατηγική, προϋποθέτει και τους σωστούς ελιγμούς της αγοράς έναντι της Πολιτείας.

Πώς θα μπορούσε όμως να επηρεάσει η ασφαλιστική αγορά την κοινωνία ώστε να τη φέρει πιο κοντά της; Η λύση δείχνει απλή στη σύλληψη, αλλά σύνθετη στην εκτέλεση, και δεν είναι άλλη από την επένδυση στην «ασφαλιστική συνείδηση», σε μια έννοια γενική, που δεν φέρει εμφανή όρια, που δεν έχει αρχή, μέση και τέλος. Η ασφαλιστική συνείδηση δομείται, διαμορφώνεται, πλάθεται με τον χρόνο.

Στο υποτιθέμενο σενάριο ότι ο κλάδος θα επεδίωκε την κατάρτιση ενός θεωρητικού “business plan”, ώστε να καλλιεργήσει ισχυρή ασφαλιστική συνείδηση στην κοινωνία, τι θα έπρεπε να πράξει; Καταρχάς θα έπρεπε να κοιτάξει μακριά στο μέλλον και να εμπλέξει στο σχέδιό του την Πολιτεία, τους συναρμόδιους φορείς, τους ακαδημαϊκούς, τα ίδια τα στελέχη της αγοράς, όπως και τους φορείς της παιδείας, διότι αν θέλει να επενδύσει στο μέλλον, θα πρέπει πρώτα να «πλάσει» τη συνείδηση των νέων, και όχι των γεροντότερων.

Είναι αδιανόητο η έννοια της ιδιωτικής ασφάλισης να μην περνά, σήμερα, μέσα από την εκπαίδευση, μέσα από τα σχολεία. Είναι αδιανόητο η αγορά να μη δίνει αφορμές ώστε έννοιες όπως ασφαλιστική κάλυψη, προσωπική ασφάλεια, σιγουριά, ηρεμία, σταθερότητα, να μην αποτελούν συχνές αφορμές για γόνιμους διαλόγους στις αίθουσες μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και στο σπίτι μεταξύ γονιών και παιδιών.

Αλήθεια, πόσα παιδιά γνωρίζουν τι πραγματικά σημαίνει ιδιωτική ασφάλιση; Πόσα ονειρεύονται, εκτός από δικηγόροι, ιατροί ή μηχανικοί, να γίνουν ασφαλιστές; Η απάντηση, βεβαίως, είναι… πικρή.

Ας δούμε, λοιπόν, ποια είναι τα πραγματικά περιθώρια της ασφαλιστικής αγοράς για να έρθει πιο κοντά στην κοινωνία, βελτιώνοντας τη σχέση της με τους πολίτες:

Ως πρώτο βήμα, ο κλάδος καλείται να κτίσει από μηδενική βάση την επικοινωνία του με τις νέες γενιές, με όσους δηλαδή διαθέτουν ανοιχτό πνεύμα, υγιή όνειρα, ανατρεπτικά σχέδια, φρέσκες απόψεις, πρωτότυπες ιδέες. Τους νέους οφείλει να πείσει η αγορά για τις θέσεις της και, κυρίως, να τους «διδάξει» τι πραγματικά σημαίνει Δημόσιο, ώστε να τους γίνει βίωμα ότι ο ρόλος του στην κοινωνία είναι επικουρικός, ότι με τις δομές του στηρίζει, συμπληρώνει, υποβοηθά, ότι δεν προσφέρει το 100% της λύσης, δεν αναλαμβάνει το 100% του προβλήματος και, μιλώντας για την ιδιωτική ασφάλιση, ότι δεν καλύπτει το 100% του ρίσκου στις συντάξεις, την υγεία, όπως και στις φυσικές καταστροφές.

Το «μάθημα» στους νέους δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση. Ο κλάδος, εφόσον αναλάβει ρόλο «διδασκάλου», θα κληθεί να ακυρώσει στερεότυπα δεκαετιών, να συμβάλει στη διαμόρφωση μιας περισσότερο ευρωπαϊκής κουλτούρας στους νέους, στις γενιές που θα αποκτήσουν την ευθύνη της παραγωγής στις επόμενες δεκαετίες. Με απλά λόγια, θα κληθεί να πάει κόντρα στο σύστημα, σε ένα σύστημα στο οποίο η διδασκαλία είναι δημόσια. Θα κληθεί επίσης να δώσει τη μάχη του και σε άλλα πεδία.

Να «πείσει», για παράδειγμα -πρώτα με πολιτικούς και μετά με οικονομικούς όρους-, την Πολιτεία (βλέπε την εκάστοτε κυβέρνηση) ότι η ιδιωτική ασφάλιση είναι μέρος της λύσης και όχι το πρόβλημα. Να φέρει με το μέρος του τα συνδικάτα, διότι πώς θα πείσει τους εργαζομένους αν πρώτα δεν κερδίσει στα… σημεία τούς εκπροσώπους τους;

Να αφήσει πίσω του κάθε σκιά που φέρνει στο προσκήνιο τα «φαντάσματα» της «Ασπίς Πρόνοια», και, φυσικά, να δώσει άμεση λύση στο πρόβλημα των ασφαλισμένων του ομίλου, ώστε ο εφιάλτης των εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών να περάσει στην ιστορία.

Να «αποκλείσει» από την επικαιρότητα κάθε αρνητική είδηση (βλέπε ανακλήσεις αδειών λειτουργίας ασφαλιστικών επιχειρήσεων).

Να διασφαλίσει ότι τα μηνύματα που θα περνούν διά του Τύπου θα είναι μόνο θετικά, ότι θα εκπέμπονται με καταιγιστικό ρυθμό, θα έχουν πολλούς αποδέκτες, συνέπεια και συνέχεια και έναν και μόνο στόχο: το πώς θα κτιστεί καλύτερα το οικοδόμημα της ασφαλιστικής συνείδησης.

Να διαμορφώσει μια ομάδα κρούσης σε επιτελικό επίπεδο που θα αναλάβει την ευθύνη χάραξης στρατηγικής, θα συντονίσει όλους τους εμπλεκομένους, θα καθοδηγήσει την αγορά.

Κι αν όλα πάνε καλά, αν ο στόχος επιτευχθεί, τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους.

Πρώτη απ’ όλους θα… έρθει η κυβέρνηση, κάνοντας γνωστή στην ασφαλιστική αγορά την πρόθεσή της να ικανοποιήσει το κοινό αίσθημα. Μόνο που αυτήν τη φορά η κυβερνητική θέση θα είναι σαφώς διαφοροποιημένη, διότι οι συνθήκες θα είναι διαφορετικές, η ίδια η κοινωνία θα έχει διαφοροποιηθεί. Η κυβέρνηση θα είναι αυτή που θα ζητήσει τη βοήθεια της αγοράς ώστε να λυθούν μια σειρά από χρόνια ζητήματα, όπως η οργάνωση ενός βιώσιμου συνταξιοδοτικού συστήματος, που θα προσφέρει ικανοποιητικές αλλά και δίκαιες αποδοχές ή η διαμόρφωση δημόσιων δομών για την παροχή υπηρεσιών υγείας που δεν θα προσβάλλουν τον πολίτη.

Ο στόχος σήμερα δείχνει να βρίσκεται μακριά, αν όμως η ασφαλιστική αγορά «γρασάρει» όλα τα «γρανάζια» της καλά και τα βάλει να γυρίσουν για τις ανάγκες ενός καλοκουρδισμένου μηχανισμού και «αποβάλει» από τις τάξεις της, ή έστω περιθωριοποιήσει, όσους αντιδρούν προσβλέποντας στο πρόσκαιρο, είναι βέβαιο ότι η «μαγιά» για το μέλλον, που δεν είναι άλλη από την ασφαλιστική συνείδηση, θα βρεθεί, και τότε όλα -ως διά μαγείας- θα γίνουν εύκολα.

Μια απόφαση απομένει «για να πάρει μπροστά» η αγορά. Το θέμα είναι ποιος θα τη λάβει, πόσοι θα ακολουθήσουν, πόσο πιστοί θα παραμείνουν στον στόχο τους και πόση υπομονή και επιμονή θα επιδείξουν.

Το σίγουρο είναι ένα: ότι αξίζει!

Tags: Broker's Time 55
Broker's Time Editorial Team

Broker's Time Editorial Team

Next Post

Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία στην υπηρεσία της διαμεσολάβησης

  1. Broker’s Time 68
  2. Broker’s Time 67
  3. Broker’s Time 66
  4. Broker’s Time 65
  5. Broker’s Time 64
  6. Broker’s Time 63
  7. Broker’s Time 62
  8. Broker’s Time 61
  9. Broker’s Time 60
  10. Broker’s Time 59
  11. Broker’s Time 58
  12. Broker’s Time 57
  13. Broker’s Time 56
  14. Broker’s Time 55
  15. Broker’s Time 54
  16. Broker’s Time 53
  17. Broker’s Time 52
  18. Broker’s Time 51

Δημοφιλή Νέα

  • Συνέντευξη: Φιλίππα Μιχάλη, Πρόεδρος ΔΣ & Διευθύνουσα Σύμβουλος, NN Hellas «Οι προοπτικές για το 2025 είναι θετικές, όμως η αλήθεια είναι ότι οι Έλληνες συνεχίζουν να είναι υπασφαλισμένοι»

    Συνέντευξη: Φιλίππα Μιχάλη, Πρόεδρος ΔΣ & Διευθύνουσα Σύμβουλος, NN Hellas «Οι προοπτικές για το 2025 είναι θετικές, όμως η αλήθεια είναι ότι οι Έλληνες συνεχίζουν να είναι υπασφαλισμένοι»

    6 shares
    Share 2 Tweet 2
  • Ασφάλιση σεισμού για κτήρια που κατασκευάστηκαν νωρίτερα του έτους 1960. Ο Δευτεροβάθμιος προσεισμικός έλεγχος του ΟΑΣΠ ως “οιονεί” στατική μελέτη και προτεινόμενη μέθοδος προ-ασφαλιστικού ελέγχου.

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Η πρόκληση είναι να δημιουργήσουμε προϊόντα που δεν θα θυσιάζουν την ποιότητα

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Συνέντευξη: Παύλος Αχής, Υπεύθυνος Διαχείρισης Κινδύνων, Ορίζων Ασφαλιστική «Οι προοπτικές για περαιτέρω εξέλιξη του κλάδου είναι παραπάνω από θετικές»

    2 shares
    Share 1 Tweet 1
  • Όμιλος Ν. Δασκαλαντωνάκη Grecotel: Ο ηγέτης του Ελληνικού Τουρισμού

    77 shares
    Share 31 Tweet 19
Broker's Time

© 2019 Broker's Time Ιδιοκτησία ΣΕΜΑ

Επικοινωνία

  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Social Media

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Φαρμακοβιομηχανία
  • Ασφάλιση Ξενοδοχείων
  • Cyber Insurance
  • Μεγάλοι Κλινδυνοι
  • Ναυτασφαλίσεις
  • Γενικές Ασφαλίσεις
  • Αυτοκίνητο
  • Περιουσία
  • Υγεία

© 2019 Broker's Time Ιδιοκτησία ΣΕΜΑ

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

*By registering into our website, you agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.
All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Xρησιμοποιoύμε cookies για την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Πολιτική Ιδιωτικότητας & Cookies.