Σήμερα που το ασταθές και συνεχώς δοκιμαζόμενο περιβάλλον της υγείας βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος, όλο και περισσότερο οι άνθρωποι αισθάνονται την ανάγκη να στραφούν προς την ιδιωτική ασφάλιση για την κάλυψη τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας περίθαλψης τους, επιλέγοντας -κυρίως τα τελευταία χρόνια- ευέλικτα προϊόντα υγείας ώστε να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες περίθαλψης αλλά και να μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά στα χρόνια που ακολουθούν.
Αν στα παραπάνω αναλογιστεί κανείς ότι οι Έλληνες πολίτες ξοδεύουν σχεδόν 5 δισ. ευρώ, από το προσωπικό τους εισόδημα για την υγεία όταν το κράτος ξοδεύει σχεδόν 10 δισ. ευρώ, η προσφορά ποιοτικών προϊόντων υγείας από τις ασφαλιστικές εταιρείες γίνεται επιτακτική ανάγκη.
Στην ανάγκη αυτή για ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες υγείας, έρχεται να προστεθεί και οι τραυματική εμπειρία που όλος ο πλανήτης έχει βιώσει με την εμφάνιση της πανδημίας η οποία ακόμη πλήττει χιλιάδες συνανθρώπους μας.
Η ανάγκη για σωστή και έγκαιρη πρόληψη, αλλά και η εξασφάλιση ποιοτικών υπηρεσιών νοσηλείας, αποτελούν τους κύριους παράγοντες για την επιλογή ενός ασφαλιστικού προγράμματος υγείας. Οι ραγδαίες μεταβολές στο τρόπο διαβίωσης ως αποτέλεσμα της μεγάλης οικονομικής κρίσης που βίωσε η χώρα μας, αλλά και της πανδημίας έχουν οδηγήσει σε νέες καταναλωτικές συμπεριφορές, με τους καταναλωτές να γίνονται ιδιαίτερα σκεπτικοί ως προς τον τρόπο που επιλέγουν προϊόντα και υπηρεσίες υγείας.
Σε σχετική έρευνα, 7 στους 10 καταναλωτές αναγνωρίζουν την ανάγκη εξασφάλισης καλύτερων παροχών υγείας, οι οποίες προέρχονται από τον ιδιωτικό κλάδο και από τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.
Συγκεκριμένα , οι πολίτες στη μεγάλη τους πλειοψηφία δηλώνουν ότι αισθάνονται την ανάγκη να εξασφαλίσουν καλύτερες παροχές ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης μέσω ενός ιδιωτικού προγράμματος. Σε ποσοστό 52% θεωρούν ως βασικό κίνητρο για την επιλογή ενός ιδιωτικού προγράμματος τη σιγουριά ότι το πρόγραμμα θα τους καλύπτει, ότι θα πληρώνει όταν το χρειαστούν και θα πληρώσει ότι χρειαστεί.
Ποσοστό σχεδόν 50 % του δήγματος, θεωρεί ότι λαμβάνει πολύ καλύτερη περίθαλψη όταν αυτή προέρχεται μέσα από τα προγράμματα ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών. Οι τρέχουσες συγκυρίες στα επόμενα χρόνια θα οδηγήσουν σε σημαντική ανάπτυξη της ιδιωτικής ασφάλισης. Πρόκειται για εξέλιξη στην οποία θα συνδράμει και το γεγονός ότι η ασφαλιστική αγορά διαθέτει σύγχρονα προγράμματα Υγείας για όλη την οικογένεια, τα οποία παρέχουν ουσιαστικές καλύψεις.
Οικογενειακά προγράμματα, προγράμματα που εστιάζονται σε συγκεκριμένες καλύψεις, προγράμματα ειδικά για παιδιά, με δυνατότητα επιλογής χαμηλότερων ή υψηλότερων θέσεων νοσηλείας, προγράμματα που καλύπτουν μόνο την εξωνοσοκομειακή περίθαλψη, ή ολοκληρωμένες λύσεις που συμπεριλαμβάνουν παροχές δευτεροβάθμιας περίθαλψης.
Τα νέα προγράμματα Υγείας που προσφέρονται σχεδόν από το πλειονότητα των ασφαλιστικών εταιρειών προς του καταναλωτές, δίνουν πολυάριθμες επιλογές και δυνατότητες συνδυασμών, διαμορφώνοντας στην ουσία, ένα ασφαλιστικό προϊόν εξαιρετικά ευέλικτο.
Ακριβώς, δηλαδή, αυτό που χρειάζεται ο ασφαλισμένος: Αξία και ποιότητα σε επίπεδο παροχών και δυνατότητα εξατομίκευσης ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα του καθενός. Παράλληλα, οι ραγδαίες μεταβολές στον τομέα της υγείας, καθώς και η σημαντική διείσδυση των νέων τεχνολογιών στο ευρύτερο φάσμα της σύγχρονης ζωής μας, φέρουν την επιλογή ασφάλισης της υγείας στο επίκεντρο, ταυτόχρονα η μεθοδολογία προσφοράς προϊόντων και υπηρεσιών φέρουν σημαντικές αλλαγές τόσο στην παροχή υπηρεσιών υγείας, όσο και στην ζήτηση για καινοτόμες υπηρεσίες και καλύψεις από την πλευρά των ασφαλισμένων.
Οι παραπάνω τάσεις οδηγούν μοιραία στην ανάγκη αναδιοργάνωσης και βελτιστοποίησης της προσφοράς προϊόντων και υπηρεσιών. Ο εκσυγχρονισμός και η ψηφιοποίηση συναντώνται πλέον σε όλο το φάσμα της παραγωγικής διαδικασίας και σαφώς και στον χώρο της παροχής ασφαλιστικών προϊόντων υγείας. Κατά συνέπεια η υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών θα προσδώσει σημαντική προστιθέμενη αξία αλλά το σημαντικότερο θα βελτιώσει σημαντικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους ασφαλισμένους.
Στα νέα δεδομένα και τις εξελίξεις που διαμορφώνονται στο χώρο της υγείας θα πρέπει να κρατήσουμε ως κύριο χαρακτηριστικό ότι απευθυνόμαστε σε ένα πολύ πιο ώριμο καταναλωτικό κοινό το οποίο αναμένει από το σύνολο της αγοράς που δραστηριοποιείται στο χώρο της υγείας να του προσφέρει σύγχρονα προϊόντα και ασφαλιστικές λύσεις.