Η εξέλιξη μέσα στο χρόνο της μεγαλύτερης Ελληνικής επιχείρησης φιλοξενίας είναι πάνω από όλα μια ιστορία προσωπική. Στο τιμόνι της όλα αυτά τα χρόνια, έχοντας ως αφετηρία την γενέτειρά του, το Ρέθυμνο, βρίσκεται ο Νίκος Δασκαλαντωνάκης και σήμερα, ο Όμιλος που ηγείται συμπληρώνει 45 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας.
Η Grecotel είναι η πλέον γνωστή εταιρεία του Ομίλου Ν. Δασκαλαντωνάκη, και θεμέλιος λίθος του. Ιδρύθηκε το 1981 ως εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων και από την πρώτη στιγμή ταυτίστηκε με την έννοια της πολυτελούς ξενοδοχίας. Τα αδέλφια Νίκος και Τάκης Δασκαλαντωνάκης, που είχαν ήδη από την προηγούμενη δεκαετία επενδύσει στο χώρο του Τουρισμού, με μοναδική διορατικότητα και επιχειρηματικό ένστικτο, πρώτοι αναγνώρισαν τη σημαντική ευκαιρία στην αγορά της Γερμανίας στις αρχές της δεκαετίας του ’80, με τη στρατηγική επιλογή σύζευξης δραστηριοτήτων με την TUI AG και τη δημιουργία της Grecotel. Την ίδια ευκαιρία διέγνωσε ο Νίκος Δασκαλαντωνάκης και για την αγορά της Ρωσίας στα μέσα της δεκαετίας του ‘90. Με στρατηγικές εμπορικές κινήσεις σε αυτές τις αγορές εξασφάλισε, αφενός την αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας με μεγάλο ποσοστό επισκεπτών να καταλήγει στα ξενοδοχεία της Grecotel, και αφετέρου την πολιτική επέκτασης της Εταιρείας σε νέους αλλά και υφιστάμενους προορισμούς.
Ο Όμιλος σήμερα διαχειρίζεται 32 τουριστικές μονάδες, 4 και 5 αστέρων – exclusive, luxury, Lux.Me, family, premium και city hotels- σε όλη την Ελλάδα. Τα ξενοδοχεία του βρίσκονται στα ωραιότερα νησιά: Κρήτη, Κέρκυρα, Μύκονο, Ρόδο, Κω αλλά και στα ομορφότερα μέρη της ηπειρωτικής Ελλάδας: Αθήνα, Σούνιο, Πελοπόννησο, Χαλκιδική, Λάρισα και Αλεξανδρούπολη.
Καινοτόμος και στον τομέα της γαστρονομίας ο Όμιλος πρωτοστάτησε προσφέροντας εδώ και δεκαετίες Ελληνικό Πρωινό, εμπνευσμένο από παραδοσιακές τοπικές και ανά προορισμό συνταγές, καθώς και εναλλακτικά μενού με βιολογικά προϊόντα, στα εστιατόρια των ξενοδοχείων του. Επίσης υπήρξε πρωτοπόρος στη σύνδεση του ξενοδοχείου με την τοπική αγροτική παραγωγή παράγοντας μεγάλη ποικιλία αγροτικών προϊόντων σε ιδιόκτητη παραδοσιακή φάρμα στο Ρέθυμνο, τα οποία διατίθενται στα ξενοδοχεία του Ομίλου, στα Duty Free της χώρας, σε διεθνείς αγορές, καθώς και μέσω του e-shop AgrecoFarms. Εκτός από την παραδοσιακή φάρμα ο Όμιλος διαθέτει και το πολιτιστικό πάρκο Danilia Village στην Κέρκυρα, που συμπυκνώνει την αρχιτεκτονική και την ιστορία του κοσμοπολίτικου νησιού, ενώ ταυτόχρονα επιλέγεται ως ντεκόρ για μεγάλες διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές.
Ο Πρόεδρος του Ομίλου, Νίκος Δασκαλαντωνάκης, προχώρησε το 2017 σε μια ακόμη σημαντική πρωτοβουλία προσφοράς. Πρόκειται για τη σύσταση του φιλανθρωπικού και πολιτιστικού φορέα «Νίκος Δασκαλαντωνάκης – NDF», με σκοπό τη συστηματοποίηση και τη διεύρυνση της πολυετούς κοινωφελούς προσφοράς του, το «αντίδωρο», όπως ο ίδιος το ονομάζει, προς την κοινωνία, τόσο του ίδιου όσο και του Ομίλου. Οι τρεις πυλώνες δράσης του φορέα επιμερίζονται στη χορήγηση υποτροφιών σε νέους, με έμφαση κυρίως στον τουρισμό, στη στήριξη πολιτιστικών δραστηριοτήτων που ενισχύουν τη θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο πολιτιστικό και τουριστικό χάρτη, όπως η ανασκαφή και το Μουσείο της Αρχαίας Ελεύθερνας και η σύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό στη βάση της βιώσιμης ανάπτυξης και της αειφορίας.
Η Υπεροχή του Ομίλου σε αριθμούς
Ο Όμιλος Ν. Δασκαλαντωνάκη – Grecotel στις 32 ξενοδοχειακές μονάδες που διαχειρίζεται (60 σε όλη τη 45χρονη πορεία του), έχει δυναμικότητα φιλοξενίας που αγγίζει τα 6.300 δωμάτια (16.500 κρεβάτια). Στα ξενοδοχεία του πραγματοποιούνται πάνω από 2.000.000 διανυκτερεύσεις ετησίως από 350.000 επισκέπτες, ενώ βρίσκεται, σύμφωνα με τα στοιχεία της ICAP, σταθερά στην πρώτη θέση μεταξύ των ξενοδοχειακών ομίλων της χώρας, κατέχοντας το 4% της ελληνικής αγοράς, ποσοστό υπερδιπλάσιο της αμέσως επόμενης εταιρείας.
Οι 6.500 εργαζόμενοι που απασχολούνται στις επιχειρήσεις του Ομίλου και σε συντριπτικό ποσοστό προέρχονται από τις περιοχές που εδρεύουν οι ξενοδοχειακές μονάδες, τον καθιστούν τον μεγαλύτερο και σημαντικότερο εργοδότη της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας, ενισχύοντας ταυτόχρονα, τις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες. Η Grecotel, πρωτοπόρος στη συνεχή αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, δημιούργησε, εκτός των άλλων, το πρώτο πρόγραμμα προνομίων στον Τουρισμό (loyalty programme) σε πελάτες στην Ελλάδα. Σήμερα το Privilege Club του Ομίλου αριθμεί πάνω από 540.000 μέλη.
Ο Όμιλος έχει τιμηθεί με χιλιάδες Διεθνή Βραβεία από Τουριστικούς Οργανισμούς, Τour Οperators και Διεθνείς Ενώσεις, για την ποιότητα των υπηρεσιών του, τη συνεισφορά του στην αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και τις πρωτοβουλίες του για τη διατήρηση της περιβαλλοντικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας- ήδη από το 1992 δημιούργησε Τμήμα Περιβάλλοντος. Διαθέτει 8 γραφεία πωλήσεων σε όλο τον κόσμο, ενώ οι πελάτες των ξενοδοχείων του προέρχονται από 170 χώρες.
Απολογιστικά για την τελευταία δεκαπενταετία ο Όμιλος έχει δαπανήσει συνολικά 500 εκατ. ευρώ για επενδύσεις που αφορούν νεότευκτες μονάδες, ανακαινίσεις, επεκτάσεις και αναβαθμίσεις υφιστάμενων ξενοδοχείων. Τα ανακαινισμένα ξενοδοχειακά συγκροτήματα «τρίτης γενιάς» του Ομίλου, είναι εμπνευσμένα από τις πιο σύγχρονες αρχιτεκτονικές τάσεις, προσαρμοσμένες στο ιδιαίτερο τοπικό χρώμα, με το βλέμμα στραμμένο στα καταγάλανα νερά των προορισμών που βρίσκονται τα ξενοδοχεία της Grecotel. Αντίστοιχα, πιστός στην στρατηγική περαιτέρω εκσυγχρονισμού των μονάδων του, ο Όμιλος προγραμματίζει περαιτέρω επενδύσεις κόστους 60 εκατ. ευρώ.